REUTERS/Ralph Orlowski

Iako su svi ljubitelji Formule 1 čekali 2021. godinu zbog promjene pravila koja bi trebala sport učiniti zanimljivijim, to je prolongirano za 2022. zbog pandemije izazvane virusom korona. Svejedno, pauza između dvije sezone je donijela mnogo toga uzbudljivog i sve ukazuje da je pred nama odlična trkačka godina u “najbržem cirkusu na svijetu”.

Sa izuzetkom 2016. kada je Niko Rozberg pomrsio planove timskom kolegi, Luis Hamilton suvjereno vlada sportom od 2014. godine. Britanac je od tada do danas osvojio šest šampionskih naslova, pa kada se na to doda i onaj iz 2008. godine sa Meklarenom, to ga stavlja rame uz rame sa legendarnim Mihaelom Šumaherom. U hibridnoj eri, Mercedes nema konkurenciju i često je utisak da se Hamilton takmiči “sam sa sobom” ili bolje reći sa timskim kolegom koji nema kvalitet da ga izazove u borbi za titulu.

Zbog manjka neizvjesnosti kako u šampionatu, tako i na samim stazama, Formula 1 je odlučila da promijeni pravila i uvede svojevrsni “cost cap” gdje će timovi imati isto novca za razvoj bolida i njegove performanse što bi trebalo dovesti do puno manjih razlika u vremenima i tako učiniti trkanje interesantnijim. Na papiru to zaista zvuči sjajno, a kako će izgledati u praksi saznaćemo 2022. godine pošto su nova pravila prolongirana zbog pandemije izazvane virusom korona. 

Mali broj pravila vezan za same bolide je implementiran i ove godine, ali ona nisu toliko bitna da značajno utiču na promjenu u poretku u odnosu na ono što gledamo godinama unazad. Neki timovi su odlučili da potpuno odustanu od ove godine i već sada krenu sa razvojom bolida za sljedeću sezonu, ali o tome nešto kasnije.

U video klipu ispod možete pogledati nova pravila koja su trebala biti donesena ove godine, ali su pomjerena za narednu.

Za razliku od prošle zime kada smo imali samo dvije promjene u vozačkim postavama, broj je sada skočio na osam i karte su skroz promješane, ali krenimo redom…

Mercedes

Jedan od tri tima koji u 2021. godinu ulazi sa istom vozačkom postavom kao i lani je Mercedes. Samo od sebe se nameće pitanje zašto bi uopšte bilo šta mijenjali kada dominiraju sezonama unazad? Ipak, nije sve tako kristalno jasno. Saga oko Hamiltonovog novog ugovora je trajala sve do februara i na kraju je odlučeno da Britanac potpiše na samo jednu sezonu što otvara razne mogućnosti od 2022. godine i uvođenja novih pravila. Kroz kuloare se pominje da bi Hamilton mogao i da se penzioniše ukoliko osvoji osmi šampionski naslov i prestigne Šumahera, a te glasine su samo podgrijane kratkoročnim ugovorom.

Mirniji nije bio ni Valteri Botas. Finac je u svijetu Formule 1 etiketiran kao “drugi vozač” i “Hamiltonov potrčko” kome je posao samo da radi u korist ekipe i starijeg kolege, međutim ta uloga sve manje i manje prija Botasu. Mercedesov projekat i novi veliki talenat britanskog auto-moto sporta Džordž Rasel je viđen u “Srebrenoj strijeli” u budućnosti, a kako posao nije dobio ovog proljeća, djeluje da mu je mjesto zagarantovano sljedeće godine nakon sjajne 2020. u Vilijamsu. Botas će iz korijena morati da se promijeni, jer ne samo da će u narednih osam mjeseci voziti za novi ugovor u njemačkom timu, nego će voziti i za opstanak u Formuli 1 pošto neće biti mnogo slobodnih mjesta u drugim ekipama, pogotovo ne u onim najboljim.

Analitičari, bukmejkeri, kladionice… Apsolutno svi prognoziraju još jednu sezonu koja će proteći u dominaciji Mercedesa, ali test u Bahreinu nije prošao dobro po njih. Bolid nije bio pouzdan i veoma često su vozači gubili kontrolu nad zadnjim krajem. Imali su problema i sa mjenjačem, a od ove godine im je zabranjeno korištenje DAS-a koji je bio prošlogodišnja inovacija. Ne bi bilo prvi put da Mercedes “prevari konkurenciju” slabijim rezultatom na testiranju, mada po izjavama vozača i šefa ekipe Tota Volfa, djeluje da to nije slučaj ovaj put, te neće biti šokantno ako na prvoj trci sezone ne budu najbolji.

Hamilton, Pod lupom: Hamilton protiv Verstapena, povratak Alonsa, napad Meklarena i Fetelovo novo dokazivanje
(Photo by Clive Mason/Getty Images)

Red Bul

Glavni konkurent Mercedesu ove sezone će ponovo biti Red Bul. Maks Verstapen je u ovom momentu možda i najkvalitetniji vozač u svijetu Formule 1 i ono što Holanđanin izvlači zadnjih par godina iz svog bolida graniči sa nevjerovatnim. Prošle i pretprošle sezone su se prvi put mogle vidjeti i njegove ozbiljnije frustracije zbog slabijih performansi, ali i kvarova koji su se dešavali, a čak je pominjano da u ugovoru ima stavku koja mu omogućava da napusti tim ukoliko se na polovini sezone ne nalazi na jednoj od prve tri pozicije u šampionatu. Verstapen više nema mogućnost da postane najmlađi svjetski šampion ikada, ali u novu godinu ulazi sa velikim samopouzdanjem i željom da sruši Hamiltona.

Veliki problem i za Verstapena, a prvenstveno za Red Bul u posljednje dvije godine je bio drugi vozač tima. Ni Pjer Gasli, a ni Aleksander Albon nisu ispunili očekivanja. Njihova vremena su bila daleko od onih koje je ostvarivao Verstapen, a u kvalifikacijama su češće završavali van top5 nego u njemu. To je sve dovodilo do toga da Mercedes može razviti puno bolju strategiju za trku, te sam Holanđanin nije mogao izvršiti pritisak na Hamiltona. Zbog toga, ove godine je angažovan Serđio Perez, jedan od najboljih vozača godinama unazad koji je prošle jeseni stigao i do prve pobjede u karijeri, upravo u Bahreinu.

Meksikanac u tim ne dolazi da bude vodonoša Verstapenu kao što je to slučaj u Mercedesu i nije mu strano da se na stazi “sukobi” sa timskim kolegom i to je rizik koji su u Red Bulu prihvatili. Bila su im neophodna dva pilota sposobna da se bore za postolja i pobjede na svakoj trci i nadaju se da će im Perez upravo to donijeti. Njihov bolid je na ovogodišnjem testiranju bio ubjedljivo najbolji i sa pravom dolaze na prvu trku sezonu u vjeri da će ostvariti i pobjedu na njoj. Par godina unazad je Red Bul uvijek imao određene probleme na testovima što ovaj put nije bio slučaj. Sve je odrađeno perfektno, vozači su zadovoljni, a utisak je da je riješen problem sa zadnjim krajem.

Hamilton, Pod lupom: Hamilton protiv Verstapena, povratak Alonsa, napad Meklarena i Fetelovo novo dokazivanje
Foto: Laszlo Balogh/Reuters

Meklaren

Odlazak Sebastijana Fetela iz Ferarija je doveo do rikošeta i velikog broja promjena u vozačkim postavama, a taj odlazak Nijemca i dolazak Karlosa Sainca na njegovo mjesto je ostavio slobodnu poziciju u Meklarenu koju je objeručke ugrabio Danijel Rikardo. Australijanac nije bio zadovoljan prvom sezonom u Renou, te je smatrao da će u britanskoj ekipi imati puno veću šansu da se u nekoj od narednih godina bori za šampionski naslov. Rikardo je šokirao sve kada je na kraju 2018. godine napustio Red Bul jer je smatrao da tim više vjeruje u Verstapena, a nakon dvije solidne godine u Renou, ostaje da se vidi može li ispuniti svoj san i podići pehar na kraju takmičarske godine u kombinezonu Meklarena.

Za Meklaren će treću godinu za redom voziti Lando Noris. 21-godišnji britanski pilot je ostvario veliki napredak prošle sezone gdje je stigao i do prvog postolja u karijeri na “Velikoj nagradi Austrije”. Imao je Noris još dvije četvrte i tri pete pozicije što ide u prilog tome koliko je već sada dobar vozač. U Meklarenu postoji jasno pravilo da njihovi vozači mogu da se takmiče na stazi i niti jedan nema prioritet u odnosu na drugog, što će itekako goditi Rikardu i Norisu. Mladi Britanac je u prethodne dvije sezone bio poražen od Sainca, a ništa lakše neće biti ni protiv Australijanca koji važi za jednog od najboljih u svijetu Formule 1 trenutno.

Meklaren je ekipa koja u novu sezonu ulazi možda i sa najviše optimizma od svih na gridu poslije perfektnih testova koje su imali. Jako rijetko se desi da na testiranju tim nema nikakav veći problem, a upravo to se desilo britanskoj ekipi. Bili su pouzdani, a bili su i brzi. Odradili su sve savršeno i prelazak sa Renoovog motora na onaj Mercedesov se čini kao potez koji će ih dodatno približiti Mercedesu i Red Bulu. U ovom trenutku izgleda da su se izdigli iznad ostatka “sredine grida” i da će makar na startu sezone biti treći najbrži konstruktor u šampionatu.

Aston Martin

Za one koji ne znaju, a sumnjamo da ima mnogo takvih, Aston Martin je nasljednik prošlogodišnjeg Rejsing Pointa. Novi brend iza kojeg stoji milijarder Lorens Strol je trebao i veliko ime u vozačkoj postavi, a to ime je Sebastijan Fetel, četverostruki svjetski šampion. Nakon slabe 2019. i katastrofalne 2020. godine u Ferariju, a i razvoda koji je jako ružno izgledao, Nijemac se nada kako će karijeru vratiti na pravi put i dokazati svima da još uvijek u njemu postoji onaj kvalitet zbog kojeg je četiri puta bio šampion. Prvo ga je iz Red Bula “otjerao” Rikardo, a onda mu je istu sudbinu priredio Lekler u Ferariju. Fetel nije uspio da bude bolji od mlađih kolega i ukoliko mu Lens Strol priredi isto u Aston Martinu, zaostavština velikog šampiona neće biti tako velika, najblaže rečeno.

Drugi vozač ekipe će biti već pomenuti Lens Strol, vlasnikov sin, koji drugačije ne bi imao mjesto u timu. Iako je kao junior pokazivao veliki talenat, Kanađanin se nije adaptirao najbolje na Formulu 1. Na trkama zna da zablista, imao je tri postolja u karijeri do sada, ali u kvalifikacijama je katastrofalan. Ukoliko bi taj segment popravio, imao bi šansu da se konstantno bori za visok plasman. Bilo kako bilo, njegova pozicija je sigurna da ne može sigurnija biti, a izazov vožnje “protiv” Fetela će sigurno biti veliki. Perezu nije mogao “pero da odbije”, a ništa lakše neće biti ni protiv četverostrukog šampiona.

Od svih timova, Aston Martin je imao najviše problema na testiranju. Skoro svaki dan se pojavljivao neki novi kvar i odvezli su puno manje krugova od onoga što je planirano. Lani su imali nadimak “rozi Mercedes” zbog kopije navedenog bolida iz 2019. godine što ih je na kraju koštalo i određenih bodova u šampionatu. Njihova ambicija je da se redovno bore za postolja u 2021. i ako to ne bude slučaj, pitanje je da li će Strol stariji nastaviti da investira veliki novac. Prošle godine su stigli i do prve pobjede zahvaljujući Perezu, ali Meksikanac više nije tu. Ako se po jutru poznaje, teško će i ove sezone završiti na četvrtom mjestu.

Hamilton, Pod lupom: Hamilton protiv Verstapena, povratak Alonsa, napad Meklarena i Fetelovo novo dokazivanje
Printscreen

Alpin

Baš kao što je Rejsing Point promijenio brend i postao Aston Martin, tako je i Reno od ove sezone Alpin. Izgled bolida je potpuno promijenjen, a novi projekat će u život uvesti najveća legenda u istoriji tima Fernando Alonso. Nakon dvije godine van Formule 1, Španac počinje treći mandat u omiljenom timu, sa ciljem da stigne do trećeg šampionskog naslova u karijeri. Jedan od najtalentovanijih vozača svih vremena cilja 2022. godinu i promjenu pravila kao šansu da se Alpin bori za pobjede. Nema dileme da će učiniti sve što mogu da budu konkurentni i u 2021-oj, ali Alonso i tim su više puta istakli da je njihov fokus naredna sezona i to će tek postati slučaj ukoliko u prvom dijelu sezone ne budu u borbi za postolja.

U timu je ostao domaći vozač Esteban Okon, mada njegova pozicija u budućnosti je sve samo ne sigurna. Nakon što se nije mogao ozbiljnije suprotstaviti Rikardu lani, teško je očekivati da bude konkurentan i u borbi sa Alonsom. Sve više se šuška da Alpin želi Gaslija u svojim redovima, tako da će Okon biti pod velikim pritiskom da sačuva svoje mjesto u ekipi. Osim drugog mjesta koje je ostvario na “Velikoj nagradi Sahira“, samo jednom je u 2020. godini bio u top5, što je premalo ako se zna da je Rikardo sa istim bolidom to činio čak sedam puta.

Alpin je promijenio konfiguraciju bolida, na testiranjima su Alonso i Okon vozili dvije potpuno različite formule, a sami testovi su prošli više nego dobro za njih i po pitanju pouzdanosti, ali i vremena ostvarenog. Kao što je već navedeno ranije, njihov fokus je 2022. godina, ali kada imate jednog Alonsa u timu, nema dileme da će on uvijek i na svakoj trci pokušati da izvuče maksimum, a želja je svakako da se na postolje popnu bar jednom više nego lani kada su tri puta to činili. Treba pomenuti da šef ekipe više nije Siril Abitebul koga je zamijenio Davide Brivio.

Ferari

Nakon najgore sezone u istoriji Ferarija, italijanska ekipa se nada povratku u 2021. godini. I pored svih problema lani, Šarl Lekler je uspio dva puta da se popne na postolje i najzaslužniji je za šesto mjesto u šampionatu, jer bi u suprotnom završili iza Alfa Taurija. Monačanin je već sada jedan od najboljih vozača na gridu i neko od koga rukovodstvo Ferarija očekuje da im vrati šampionski naslov u budućnosti, prvi još od 2007. godine kada je slavio Kimi Raikonen. U svojoj debitantskoj sezoni u “propetom konjiću”, Lekler je pobijedio dva puta, uz još osam plasmana na postolje što jasno govori o tome koje su njegove mogućnosti i šta očekuje u budućnosti.

Nakon neslavnog završetka braka sa Fetelom, Ferari je odlučio da angažuje Karlosa Sainca na njegovo mjesto. U prošlosti, italijanska ekipa je bila poznata po tome što je uvijek preferirala jednog vozača, osim u par sezona. Šumaher je imao prednost u odnosu na Rubensa Barikela, Alonso je bio vozač broj jedan kada je u timu bio još Felipe Masa, baš kao što je i Fetel imao prednost u odnosu na Raikonena, pa svi pišu o tome da je sličan plan i sada. Pitanje je samo da li je Saincu javljeno šta se od njega očekuje pošto je Španac u prethodne dvije sezone pokazao zavidan kvalitet u Meklarenu i nije se slučajno izborio za ovaj ugovor. U ovom trenutku, on je možda i najpotcijenjeniji vozač u čitavom karavanu iako je po performansama sigurno u pet najboljih u zadnja 24 mjeseca. Sainc nije neko ko će trpiti timske naredbe, pogotovo ne one na njegovu štetu, a ako bi počeo da pobjeđuje Leklera u kvalifikacijama već od početka, Matiu Binota očekuju nove glavobolje.

Najveći problem Ferarija prošle godine je bio slab motor, što ove godine nije slučaj. Na pravcima više neće biti toliko spori kao prošle godine, riješili su i neke druge stvari i biće šokantno ako ne budu značajno bolji. Jasno je da neće konkurisati za šampionski naslov ni Lekler, a ni Sainc, ali je realno da se bore sa Meklarenom za treću poziciju u šampionatu. Testiranja su prošla dobro i oni su vjerovatno najveća nepoznanica za sve u ovom trenutku. Isto kao što je moguće da se bore za postolje na prvoj trci, tako ne bi bilo šokantno da ne prođu u treći krug kvalifikacija. Ipak, vjerovatnija je prva opcija.

Hamilton, Pod lupom: Hamilton protiv Verstapena, povratak Alonsa, napad Meklarena i Fetelovo novo dokazivanje
Foto: Xinhua News Agency/StarSport

Alfa Tauri

Iako su završili tek sedmi u šampionatu prošle godine, Alfa Tauri je sa 107 osvojenih bodova bio jedno od najugodnijih iznenađenja prvenstva, baš kao i njihov vozač Pjer Gasli koji je vratio karijeru na pravi put nakon neslavnog perioda u Red Bulu. Većina ljudi bi potonula nakon svega što je Francuz prošao tokom 2019. godine, ali to nije bio slučaj, što je odlika vrhunskog mentaliteta i vjere u sebe. Kao nagrada za odlične vožnje, došla je i prva pobjeda u karijeri na “Velikoj nagradi Italije” u Monci. Gasli je pokazao da je pred njim budućnost u ovom sportu i da je Red Bul možda pogriješio što ga se olako odrekao.

U razvojnoj ekipi Red Bula se tokom zime dogodila očekivana promjena u postavi. Umjesto Danila Kvijata, zajedno sa Gaslijem će bolid Alfa Taurija voziti Juki Tsunoda. Mladi Japanac važi za velikog talenta i “naredni projekat” austrijskog giganta, a već na testiranju je pokazao da se od njega može dosta očekivati. Prvi izazov će mu biti da osvoji više bodova od iskusnijeg Francuza, međutim to neće biti nimalo lako. Tsunoda je prošle godine završio treći u Formuli 2 sa tri ostvarene pobjede, ali sada ga očekuje mnogo ozbiljnija igra i konkurencija.

Alfa Tauri se potajno nada da bi mogli u 2021. godini napraviti dodatni iskorak i dokopati se top5 plasmana, iako su napredovali i rivali. Na testiranju su ostavili odličan utisak, ali testovi su jedno, a zvanični nastupi nešto sasvim drugo. Tsunoda bi trebao donijeti više od Kvijata koji nikada u karijeri nije pokazivao konstantnost i ukoliko bi Gasli bio na nivou iz prošle sezone ili čak bolji, nemojte se iznenaditi ako Alfa Tauri vidimo i na postolju nekoliko puta.

Alfa Romeo

Skoro svi su očekivali da Kimi Raikonen objavi kraj karijere nakon prošle sezone, ali 41-godišnji Finac nema namjeru da stane, pa je ugovor produžio na još 12 mjeseci. Osvajač šampionskog naslova iz 2007. godine sa Ferarijem i dalje uživa u ovom sportu i dok je god tako, nastaviće se trkati. Njegova ekipa se nije proslavila u 2020. godini, ali prvenstveno zbog toga što je motor Ferarija bio katastrofalan i samim time bez dovoljno brzine nisu mogli ni da ostvare rezultate iz nekih ranijih sezona. 

Ako je iznenađenje bilo ostanak Raikonena na gridu, možda još veći šok je produžavanje ugovora Antoniju Đovinaciju, možda i najslabijem vozaču u čitavom šampionatu. S obzirom da Ferari ima pravo izbora jednog vozača, to vjerovatno govori i o tome koliko je njihova akademija trenutno slaba ako je Đovinaci najbolje što se nudi. Italijan uglavnom nije na nivou Raikonena iako su obojica osvojila po četiri boda lani, performanse Finca su značajno bolje. Ova sezona će biti posljednja šansa Đovinaciju da zadrži svoje ime u svijetu Formule 1 i vidjećemo da li će to iskoristiti.

Alfa Romeo je napravio dosta promjena na prednjem kraju bolida i sa boljim motorom Ferarija, za očekivati je da će ova ekipa biti bliže sredini tabele nego u borbi sa Hasom i Vilijamsom kao ranijih godina. Testovi su bili sasvim zadovoljavajući i u Bahreinu ovog vikenda ćemo saznati koliko su zapravo napredovali.

Hamilton, Pod lupom: Hamilton protiv Verstapena, povratak Alonsa, napad Meklarena i Fetelovo novo dokazivanje
Foto: Bernadett Szabo/Reuters

Has

U ovom trenutku, Has je ekipa koja je u najvećim finansijskim problemima i shodno tome je sastavljan tim za ovu godinu. Dugogodišnji partneri Kevin Magnusen i Roman Grožan su otpušteni, a stigli su Mik Šumaher i Nikita Mazepin. Sin legendarnog Mihaela Šumahera je svakako neko u koga će biti sve oči usmjerene u 2021. godini. Uz njega stižu i određeni njemački sponzori što je američkom timu prijeko potrebno, ali mladi Nijemac je potvrdio talenat u Formuli 2 gdje je bio najbolji prošle godine i tako pokazao da iver ne pada daleko od klade.

Ako je Šumaher apsolutno zaslužio mjesto u Formuli 1 na osnovu rezultata u nižoj kategoriji, a ne na osnovu imena ili novca koji donosi u tim, to se nikako ne može reći za Nikitu Mazepina kome je otac bukvalno kupio poziciju u Hasu. Mlađi Mazepin je završio peti prošle sezone u Formuli 2 što pokazuje da određen talenat postoji, ali da tata Dmitri koji je milijarder nije platio sponzorstvo, Nikitu ne bismo gledali u karavanu najbržeg cirkusa na svijetu.

Has je jedina ekipa koja je jasno izašla sa stavom da njih 2021. godina uopšte ne zanima. S obzirom na velike finansijske probleme, odlučili su da sve resurse ulože u pravljenje bolida za 2022. i promjenu pravila gdje se nadaju da bi mogli sastaviti paket koji će ih vratiti tamo gdje su bili prije nekoliko godina, a to je top5 plasman u šampionatu. Nikakve promjene na bolidu nisu napravljene i biće senzacija ako osvoje i jedan bod u narednih osam mjeseci.

Vilijams

Nakon više od 40 godina vlasništva, Frenk Vilijams je bio primoran prošle godine da proda ekipu koja će zadržati njegovo ime, ali će sada biti u rukama Dorilton kapitala, a predvodiće je Sajmon Roberts. Vozačka postava je ostala isti, što znači da će mladi Džordž Rasel pokušati u trećoj sezoni da stigne do prvih bodova u karijeri u ovom timu. Mladi Britanac je prošle godine bio deveti na “Velikoj nagradi Sahira”, ali u bolidu Mercedesa kada je mijenjao Hamiltona koji je bio zaražen virusom korona. Rasel je možda i najtalentovaniji vozač u svijetu Formule 1 trenutno i biće čudo ako mu ovo ne bude posljednja godina u Vilijamsu. Svi ga već vide u Mercedesu, a na njemu je da potvrdi kako mu to mjesto zaista pripada.

Drugi vozač je ostao Nikolas Latifi, još jedan iz reda onih koji na osnovu bogatstva svog oca ima mjesto u svijetu Formule 1. Uz Đovinacija, Kanađanin je pokazao daleko najmanje vozačkih kvaliteta i da tata Majkl ne sponzoriše ekipu, sigurno ga ne bismo gledati ove sezone na gridu. Bilo kako bilo, Latifi je mnogo sporiji od Rasela i ukoliko ga samo jednom pobijedi u kvalifikacijama u 2021. godini, to će biti veliki uspjeh za njega.

Koncepcija Vilijamsovog bolida za ovu sezonu i sama strategija je poprilično drugačija od ostalih timova. Oni su sastavili “mašinu” koja bi trebala biti konkurentna na par staza gdje ciljaju da se bore za bodove, dok na ostalim znaju da nemaju šta tražiti osim u slučaju velikog broja odustajanja. Na osnovu rezultata iz prošle godine koji su bili očajni, baš kao i sezonu ranije, napravili su procjenu gdje bi mogli biti najkonkurentniji, pa ostaje da vidimo hoće li se taj način razmišljanja isplatiti.

Hamilton, Pod lupom: Hamilton protiv Verstapena, povratak Alonsa, napad Meklarena i Fetelovo novo dokazivanje
Printscreen

Nova sezona Formule 1 počinje trkom u Bahreinu ovog vikenda. U kalendaru će biti rekordne 23 trke:

Hamilton, Pod lupom: Hamilton protiv Verstapena, povratak Alonsa, napad Meklarena i Fetelovo novo dokazivanje
Source. https://en.wikipedia.org/wiki/2021_Formula_One_World_Championship

Pošto su ovogodišnji bolidi u suštini isti kao oni prošlogodišnji, uz sitne promjene, za očekivati je sličan poredak kao i lani. Zbog pomjeranja novih pravila sa 2021. na 2022. godinu, ekipe nisu mogle napraviti velika unaprijeđenja između dvije sezone.

Ipak, određena promjene jesu napravljene i ako je vjerovati viđenom na testiranju, kao i izjavama “iz prve ruke”, za očekivati je da Mercedes i Red Bul vode veliku borbu od samog početka za konstruktorski naslov, a Hamilton i Verstapen za onaj vozački.

Pretpostavlja se da se “sredina grida” približila Mercedesu i Red Bulu, a razlika između Meklarena, Ferarija, Alpina, Aston Martina i Alfa Taurija je u par desetinki, pa se smatra da će borba za ulazak u treći krug kvalifikacija biti nikad interesantnija jer se očekuje da razlike budu zanemarljive i da profitiraju oni bolidi kojima konfiguracija staze u tom trenutku bolje leži. Na prvu se čini kako se Meklaren možda malo odvojio od ostatka sredine za 2-3 desetinke, ali to nije nešto što se ne može stići. Alfa Romeo će sigurno biti bolji, od Vilijamsa očekujemo neočekivano, a Has se unaprijed predao.

Bilo kako bilo, Formula 1 uvijek iznenadi, pa se nadamo da će tako biti i sada. Hamilton i Mercedes su zaista umrtvili šampionat u prethodnim godinama i ukoliko Red Bul bude u borbi do samog kraja, to će neutralnim navijačima biti dovoljno. A ako bi slučajno pobjeđivale i ostale ekipe kao što je to pošlo za rukom Alfa Tauriju i Rejsing Pointu u 2020. godini, onda je pravi spektakl zagarantovan.

Hamilton ili Verstapen? Mercedes ili Red Bul? Alonso ili Fetel? Rikardo ili Noris? Lekler ili Sainc?

Vežite se, polijećemo!

Piše: Miroslav Dragoljević

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime